Strefa tematycznaStrefa tematyczna
Strefa tematyczna
Dowiedz się więcej…
Menu back  

Tablica czy Monitor Interaktywny?

Porównanie monitora interaktywnego i tablicy interaktywnej z pewnością pomoże Państwu dokonać optymalnego wyboru rozwiązania:

Monitor interaktywny Zestaw interaktywny składający się tablicy interaktywnej i projektora
Technologia dotykowa tak tak
Jakość wykonania wysoka wysoka
Dostępna przekątna obrazu od 55” do 86” od 78” do 88”
Gotowość do pracy natychmiastowa po nagrzaniu lampy
Funkcja multitouch tak, minimum 10 punktów dotyku tak, minimum 10 punktów dotyku
Audio wbudowane głośniki konieczność dodatkowego zakupu i montażu
Komfort wyświetlania brak efektu cienia efekt cienia (zależny od rodzaju projektora)
Rozdzielczość obrazu wysoka Full HD lub bardzo wysoka 4K Ultra HD niska (XGA lub WXGA)
Kontrast wysoki niski
Praca przy pełnym oświetleniu pełna ograniczona
Koszt początkowy wyższy niższy
Eksploatacja bezobsługowy, duża żywotność minimum 30000h konieczność wymiany lamp i filtrów
Instalacja nie wymaga doświadczenia wymaga doświaczenia w montażu
Kalibracja obrazu nie wymagana konieczna po poruszeniu projektora
Możliwość bezpośredniego podłączenia dodatkowego źródła obrazu tak nie
Wartość dodana – oprogramowanie tak (zależnie od modelu i producenta) tak (zależnie od modelu i producenta)
Okres gwarancji 5lat tak (zależnie od modelu i producenta) tak (zależnie od modelu i producenta)

Z powyższego jednoznacznie wynika, że monitory interaktywne są rozwiązaniem przyszłościowym, a poniesiony początkowy koszt zakupu z pewnością zwróci się w kolejnych latach użytkowania.

Zakładając rzeczywisty czas korzystania przez daną szkołę z monitora interaktywnego podczas zajęć dydaktycznych na poziomie minimum 8h dziennie z wykluczeniem dni wolnych, szacuje się, że szkoła może cieszyć się z jego użytkowania przez okres co najmniej 18 lat!

Przeczytaj także
Nauka programowania w programie Aktywna Tablica – Dlaczego roboty? część II
25 maja 2018
Nauka programowania w programie Aktywna Tablica – Dlaczego roboty?
30 kwietnia 2018
Aktualności
  • Nauka programowania w programie Aktywna Tablica – Dlaczego roboty? część II
    25 maja 2018
  • Nauka programowania w programie Aktywna Tablica – Dlaczego roboty?
    30 kwietnia 2018
  • Dowiedz się więcej o programie rządowym „Aktywna tablica”
    15 marca 2018
  • Program MEN Aktywna Tablica – podsumowanie I etapu
    9 stycznia 2018
  • Program „Aktywna Tablica” – REALIZACJA DOFINANSOWANIA
    25 października 2017
  • Uwaga! Nieuczciwe praktyki firm w programie Aktywna Tablica
    27 września 2017
  • Uwaga! Nieuczciwe praktyki firm w programie „Aktywna Tablica”
    27 września 2017











Strefa tematyczna
 Dream-Theme — truly premium WordPress themes